За маските с усмивка

07.10.2020

Преди две седмици във Варна бе дадено начало на инициативата „Маскирай се с усмивка!“. Идеята е дело варненската компания Експрес Принт, които привлякоха Български Червен Кръст, Община Варна и 10 основни училища като партньори в интересното начинание. Кампанията си поставя за цел да социализира носенето на маски и шлемове по един много естествен начин – чрез декорации от външната страна на защитните средства. Котешки муцунки, емотикони, зверски зъби и всякакви щури елементи превръщат маските в цветно средство за общуване.

За иновациите, защитните средства и креативните решения разговаряме с управителя на Експрес Принт, г-н Николай Боев:

Г-н Боев, как Ви хрумна идеята?

Спонтанно. Говорихме с екипа в колко странна ситуация живеем и как на закрито приличаме на санитари или в най-добрия случай на криминалисти в лаборатория. Та от дума на дума възникна въпросът „Как тези мерки да станат по-приемливи, а защитните средства да се превърнат, едва ли не, в моден аксесоар?“. Изводът дойде естествено – да декорираме!

За щастие работя в колектив от много креативни хора и от идеята до реализацията, разликата бе няколко часа. Най-хубавото е, че концепцията е отворена и всеки ден правим много нови декорации. В нашия сайт сме направили цяла категория, в която качваме готовите проекти – Емотикирай се). Там всеки може да открие графичните елементи, които най-добре му прилягат или пък напротив, с които да провокира или забавлява околните.

За деца или за възрастни са тези елементи?

Няма ограничения. Във всеки от нас живее едно непораснало дете. Извън метафорите, оказва се, че към момента най-много маски с декорации се поръчват от възрастни.

Кои са предпочитаните мотиви?

Дамите избират най-често елементи с котешки муцунки и устни , а мъжете сякаш предпочитат мачо мотиви – като котва или стилизиран цип.

Стилизиран цип?

Да – нещо като символ на мълчание и дискретност.


Могат ли маските да се превърнат в моден аксесоар?

До голяма степен те вече са. Като задължителен елемент от облеклото, маските не само могат да бъдат моден аксесоар, но имат и най-голям потенциал за това, тъй като ги поставяме на най-видимата част от нас – лицето. Естествено, не трябва да се изпада в абсурдни крайности като мрежа от мъниста и други подобни, защото водещата функция на маската си остава защитна.

Ще отшуми ли употребата на маските?

Опасявам се, че не. С години гледахме репортажи от Азия, в които се виждат хиляди хора с маски на лице като употребата им е в две посоки – срещу мръсния въздух и за защита от сезонни вируси. След „школовката“, която получаваме в настоящата пандемия, предполагам, че навика за поставяне на маска ще остане най-малко във време на грипна епидемия. Със сигурност, обаче, няма да е толкова масово и ще бъде въпрос на избор, а не задължение.

А кои елементи са предпочитани от децата?

Определено емотиконите. Те са неотменна част от съвременните изразни средства сред младите хора. При тях разнообразието е толкова голямо, че едва ли ще успеем да обхванем всички, но със сигурност тези, които сме подбрали, покриват основния набор от настроения, които човек може да пожелае да изрази.

Момчетата си падат също по разни „зверски“ елементи – страшни зъби, изплезени чудовища и т.н., докато момичетата предпочитат по-мили сюжети.


Изглежда имате отношение към иновациите?

Да – Експрес Принт е сред пионерите в България, които започнаха производство на предпазни средства още в началото на пандемията. По-важното е друго – ние постоянно развиваме дизайна и ергономията на нашите продукти, които за разлика от други, са удобни за дълга и ежедневна употреба.

Може да се каже, че сме изпреварващи в това отношение и доказателство за това е, че разни предприемчиви търговци копират нашите решения и поръчват имитиращи продукти в Китай, които след това внасят в страната.

Това демотивира ли ви?

Не бих казал. Ние постоянно се развиваме и докато пристигнат китайските артикули, ние вече сме на нов дизайн. Последната иновация са т.н. полушлемове с меки протектори за брадичката. Те са много елегантни и едновременно удобни за носене. Предпочитани са от професионалисти в различни области.

С такива вече се екипираха от Happy, Стария Чинар и Годзила. За нас това е голямо признание, защото сервитьорите работят в изключително интензивна среда и щом те намират артикулите ни за удачни, значи биха допаднали на всички.

Как можем да се снабдим с маска и декорация от вас?

Най-лесно е от нашия онлайн магазин: StudioPrint.bg

Защитните средства могат условно да се разделят на шлемове и памучни маски като декорациите са приложими и при двата вида изделия. Специално за шлемовете, изработваме декорациите от специален материал за многократна употреба), който слепва без лепливи вещества. Това позволява многократно слагане и сваляне. При памучните маски декорациите се закрепват трайно.


Защо започнахте кампанията от училищата?

Аз съм баща и си давам сметка, че най-неестествени са тези мерки за децата. Те са спонтанни и емоционални и по отношение на тях, струва ми се, е най-критично да направим маските забавни и пъстри. Децата имат богата фантазия и могат да превърнат тези маски в реквизит от техните игри. Т.е. те да представляват допълнителна комуникация вместо ограничение.

Нещо за финал?

Усмихвайте се. Това е най-достъпният начин да бъдем щастливи.

Усмивката заразява, тя се усеща в гласа, когато говорите, а с нашите ЕмотиМаски може да се види и когато сте с маска и мълчите.

виж всички новини